Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A francia luxusiparban a nagy márkák inkább megsemmisítették az el nem adott készleteiket, mint hogy leértékeljék azokat, ám az új hulladékszabályozás miatt ez már nem tehetik meg - derül ki a Világgazdaság cikkéből. Ez ugyanis megtiltotta számos el nem adott termék megsemmisítését vagy szemétlerakókba szállítását.

Évente csaknem 32 kilogramm ruházati terméket dob ki egy átlagos francia fogyasztó. így 13 millió tonna textilhulladék keletkezik minden évben, aminek becslések szerint a 95 százaléka újrahasznosítható lenne. A divatipar az egyik fő okozója annak, hogy évente 650 millió eurónyi új fogyasztói terméket semmisítenek meg Franciaországban, és még ennél is nagyobb értékű eladatlan áru landol a szeméttelepeken.

Nem könnyíti meg a luxuscégek dolgát, hogy esetükben a megmaradt áru árának csökkentése nem igazán opció, mivel ezzel éppen ezeknek a termékeknek az elit státusza válik kétségessé. Nem csoda, hogy máshol keresik a vállalatok a megoldást, például az árukészlet finomhangolásában. Ennek során a nagy luxusmárkák a modern technológia vívmányait is segítségül hívják, például a mesterséges intelligencia használatával kezelik hatékonyabban a készleteiket.

További lehetőség az adományozás: az LVMH például egy olyan alapítvánnyal áll kapcsolatban, amely azoknak az álláskeresését segíti megfelelő öltözékekkel, akik amúgy nem tehetnék meg, hogy jól öltözötten jelenjenek meg egy állásinterjún. Emellett ma már a dizájnerek a maradék vagy kidobásra ítélt textíliákból állítják elő az új ruhadarabokat.