Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A koronavírus támadása miatt a lengyelek vásárlási szokásai az utóbbi időben szinte hétről hétre változtak - írta a Rzeczpospolita. Voltak olyan termékek, amelyeket amúgy nem szoktak venni, a vásárlások utolsó helyein álltak, most viszont slágerárukká váltak, míg eddig népszerű termékek nagyon rövid idő alatt feleslegesnek bizonyultak. A vásárlási szokásokat figyelő szakemberek elmondták, hogy a járvány hullámvasút hatást váltott ki: az egyik napon a legkeresettebb termék a kenyérsütő gép volt, másnap a varrógép, noha ezek az áruk a piaci értékesítési statisztikákban szinte észrevehetetlenek.

Az elemzők arra is rámutattak, hogy a pandémia különböző időpontjaiban hogyan változott a társadalmi hangulat. A vevők a bezártság idején más cikkeket kerestek, mint szoktak. Márciusban például nagy volt az érdeklődés az olyan otthoni termékek iránt, amelyek nem alapvetőek, mint például az említett varrógép, amely eladása több száz százalékkal nőtt, biztosan azért, mert nem volt a boltokban elegendő arcmaszk, és ezeket kezdték el varrni otthon.

Nagyon kedveltek lettek a takarítószerkezetek, köztük az automata porszívók is. Mivel a kozmetikai szalonok és a fodrászatok nemrégiben még zárva voltak, ugrásszerűen nőtt az arc- és a testápolók iránti kereslet is és vásárolták a manikűrhöz és a pedikűrhöz való professzionális eszközöket. A négylábúak gazdái kedvenceik ápolásához való szereket rendeltek.

A járvány technológiai győztesének az internetes kamerák bizonyultak, amiket pillanatok alatt eladtak - főleg az otthon dolgozás és tanulás kezdetén. Nagy lett az igény a laptopokra, és minden más hasonló szerkentyűre, mint a monitorok, a fülhallgatók, az egerek, a klaviatúrák és a nyomtatók. A járvány idején alapvetően az interneten vásároltak az emberek.