A Digitas 5,5 millió közösségi médiabeli tevékenységet elemzett Romániában az év első öt hónapjában - írja a Maszol. A tanulmány hét gazdasági ágazatra terjedt ki, ezek közül a kiskereskedelem kimagaslott az aktivitás tekintetében, 2,77 millió poszttal, megelőzve a telekommunikációt (1,89 millió). Az autókereskedelem és a pénzügyi szektor aktivitása nagyjából azonos szinten mozgott (930/980 ezer), míg a gyógyszertáraké, a magánklinikáké/rendelőintézeteké és az üdítőgyártóké lényegesen alacsonyabb volt.

A közösségi médián belül a reklám- és marketingtevékenység zöme, 83 százaléka még mindig a Facebookon zajlik. A fennmaradó 17 százalékon az Instragram és a Youtube osztozik. A Digitas azt vizsgálta, hányan klikkelnek rá az egy adott márkanévvel kapcsolatos posztokra, milyen arányban osztják meg azokat, illetve reagálnak rájuk, milyen a pozitív és a negatív reakciók aránya.

QP | Quality Placement

A tanulmányból kiderült, hogy nincs lényegi kapcsolat egy adott cég vagy brand digitális reklámtevékenységének hatékonysága, illetve aközött, hány követője van a közösségi médiában. A hatékonyságot a Digitális Egészség Index (DHI - Digital Health Index) nevű mutatóval fejezték ki, ami alapján rangsorokat állítottak fel.

A kiskereskedelemben, a májusi aktivitás alapján a Lidl kapta a legnagyobb pontszámot, 65,8-t, megelőzve a Pennyt (60,1) és a Carrefourt (58,7). A Penny annak ellenére teljesített jobban, mint a Carrefour, hogy Facebook-oldalának csak 629 ezer követője van, míg a Carrefour 11 millió követővel rendelkezik. A Lidlt 2,15 millióan követik.

A gépjárműiparban a BMW kommunikál legjobban a potenciális ügyfeleivel, míg az első számú romániai gyártó, a Dacia csak ötödik, annak ellenére, hogy előbbinek félmilliónál kevesebb, míg utóbbinak 4 millió Facebook-követője van.