Kiderült, ki vette meg rekordösszegért Francis Bacon három festményét. A "Three Studies of Lucian Freud" című triptichonját 142,4 millió dollárért vásárolta meg egy telefonos licitáló a Christie's novemberi aukcióján, kilétét azonban akkor nem kívánta felfedni. A The Wass Street Journal most két, egymástól független forrástól is azt az információt kapta, hogy a rekordösszeget Elaine Wynn, a Wynn kaszinóbirodalom alapítójának egykori felesége fizette ki a Bacon festményekért.

Wynn neve, mint lehetséges vevő már a novemberi aukció után nem sokkal is felmerült, Steve Wynn-re azonban akkor többen gondoltak, mint korábbi feleségére. A pár korábban is komoly műgyűjtőnek számított, többek között olyan mesterművek voltak birtokukban, mint Pablo Picasso 1932-es Álom (Le Rêve) című festménye, amit tavaly adtak el Steven A. Cohen milliárdosnak 155 millió dollárért, de ezen felül is több képük volt Degas-tól, Van Gogh-tól és Matisse-től.

A kaszinómágnás pár 2010-ben vált szét, a közös évek alatt felhalmozott vagyonból pedig természetesen Elaine Wynn is kapott. A Forbes szeptemberben 1,9 milliárd dollárra becsülte a jelenleg 70 éves asszony vagyonát, így nem okozott neki különösebb nehézséget kifizetni a festmények árát. Wynn nem kívánta megerősíteni a lap értesüléseit, hozzá közel állók szerint azonban Bacon a milliárdos asszony egyik kedvenc festője.

Korábbi férjével ellentétben Elaine Wynn sosem vett igazán részt a művészéletben, egyedül a Los Angeles-i művészeti múzeum elnökségének tagja. A Las Vegasban élő asszony nagy meglepetést okozott novemberi licitálásával, hiszen az ominózus Bacon műveket előzetesen 85 millió dollárra becsülték. Mint azt korábban megírtuk, a triptichon az ír festőművész barátját, Lucian Freud-ot ábrázolja. A két férfi a világháború vége felé ismerkedett meg egymással, a képek pedig 1969-ben készültek. Érdekesség, hogy ugyanezek a képek két évvel ezelőtt már megjártak egy aukciót, a Sotheby's londoni licitjén azonban senki nem fizetett értük 23 millió fontnál többet.

A korábbi rekordot a norvég Edvard Munch Sikoly című sorozatának egyik darabja tartotta, amiért 120 millió dollárt fizettek. Tavaly amúgy rekordbevétellel zárt a globális műtárgy-piac: a kortárs és a modern műalkotások iránti kereslet-növekedésnek köszönhetően, 14,4 milliárd dolláros bevételt értek el, 18 százalékkal többet, mint a megelőző évben. A legdrágábban elkelt 113 kortárs és modern műalkotás eladásából összesen 2,6 milliárd dollár folyt be.