A lengyel ellenzék szerint a kormánypárt parlamenti képviselői jó ötletnek tartják, hogy belekössenek az amerikai tulajdonban lévő TVN sajtóorgánumba és annak hírcsatornájába, a TVN24-be, amely kritikus az ország nacionalista vezetésével szemben - derül ki a Reuters jelentéséből. Zárójelbe tennék, hogy a lengyel külpolitikai alapja, hogy az örök orosz fenyegetéssel szemben a NATO-ra és a látványosan jó lengyel-amerikai kapcsolatokra kell építeni. A kormánypárt szerint csak féltik édes hazájukat a nemzetbiztonsági veszélyektől.

A Lengyelországot kormányzó radikális jobboldali Jog és Igazságosság (PiS) bölcs döntéshozói régóta hangoztatják, hogy a külföldi tulajdonú média rossz irányba mozdítja a közbeszédet az országban, olyanba, ami nem szolgálja a lengyel érdekeket. Hatalomra kerülésük után, 2015 őszétől a kormány propagandájának rendelték alá a közmédiát és az állami tulajdonú PKN Orlen olajvállalattal felvásárolták német tulajdonosától a Polska Press sajtóorgánumot. A cég szerint tisztán gazdasági megfontolásokból vette meg a profiljától idegen céget.

QP | Quality Placement

A PiS képviselőinek törvénymódosítási javaslata felhatalmazná a Nemzeti Műsorszolgáltató Tanácsot, hogy gyakorlatilag bármilyen külföldi befektetőt, amelynek székhelye az európai gazdasági térségen kívül van, nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva kizárjon a lengyel műsorszolgáltatók felvásárlásából. Ez az ellenzéki politikusok szerint a TVN csatornák ellen irányul, mert azok birtokosa, az amerikai Discovery kívül van Európán.

Mateusz Morawiecki miniszterelnök szerint azonban a kormánynak rendelkeznie kell azokkal az eszközökkel, amelyek segítségével eldöntheti, hogy egy felvásárlás, ami Lengyelország szent földjén történik a médiában helyénvaló-e vagy sem. Egy komoly államot nem lehet olyan helyzete hozni, hogy passzívan viselkedjen, mint egy falevél, amit a szél a kénye-kedve szerint fújhat akár jobbra, akár balra.