A légitársaság és a pilóták szakszervezete erről állapodott meg hétfő este.

Értesülések szerint a munkabeszüntetés felfüggesztésére, illetve a tárgyalások folytatására a frankfurti munkaügyi bíróság szólította fel a feleket. A bíróságnál a Lufthansa emelt panaszt, a hétfő hajnalban kezdődött munkabeszüntetést törvénytelennek nevezve. A munkaügyi bíróság azonban egyik félnek sem adott igazat, és a tárgyalások felújítását kezdeményezte.

A Lufthansa és a Cockpit szakszervezet ezt követően állapodott meg a sztrájk felfüggesztéséről, illetve arról, hogy folytatják az egyeztető megbeszéléseket. Eszerint a Lufthansa járatai kedd hajnaltól - legalábbis a terv szerint - ismét menetrend szerint közlekedhetnek.

Mindennek ellenére szakértők úgy vélekedtek: az egynapos sztrájk után kedden még mindenképp késésekkel, esetleges járatkimaradásokkal kell számolni. Ezt erősítette meg a Lufthansa szóvivője is, aki szerint a hétfői járattörlések után időre van szükség ahhoz, hogy minden visszatérjen a normális kerékvágásba.

Az eredetileg négy napra tervezett munkabeszüntetést a légitársaság több mint 4000 pilótáját tömörítő Cockpit szakszervezet jelentette be, miután eredménytelenek voltak az anyavállalattal a bérek 6,4 százalékos emeléséről, továbbá a munkahelyek garantálásáról még az elmúlt évben kezdett tárgyalások. A munkabeszüntetés a Lufthansát, annak egyik leányvállalatát, a Germanwingset, továbbá a Lufthansa Cargót érintette, és az első nap az ország különböző repülőterein csaknem 1000, többségében belföldi, illetve Európán belüli, valamint néhány tengerentúli járatot töröltek.

A hétfő este létrejött megállapodás alapján a Cockpit szakszervezet kötelezettséget vállalt arra, hogy munkabeszüntetést ideiglenesen hatályon kívül helyezi. A szakszervezet vállalta, hogy a felfüggesztés legalább március 8-ig tart, és addig a Lufthansa vezetőségével egyeztető tárgyalásokat folytatnak. A hírek szerint mindkét fél engedményeket tett, ennek részleteit azonban nem közölték. A munkaügyi bíróság ugyanakkor azt sürgette, hogy a felek előfeltételek nélkül tárgyaljanak.

A négy naposra tervezett sztrájk a német légiközlekedés, illetve a Lufthansa történetének legnagyobb munkabeszüntetése lett volna, amit mind a kormány, mind a különböző gazdasági szervezetek, mind a lakosság jelentős többsége erősen ellenzett. Előzetes becslések szerint a sztrájk következtében a Lufthansa veszteségei elérhették volna a 100 millió eurót.
QP | Quality Placement