Az óceánjáró luxushajókat üzemeltető cégek több okból is a Covid legnagyobb vesztesei közé tartoztak. A több hónapos leállás után nagyon nyögvenyelősen tudtak újraindulni, ráadásul a járvány elején épp egy Japán partjainál karanténba került nyaralóhajó volt az egyik szuperterjesztő góc, ami szintén nem tett jót a hajózás renoméjának.

A helyzet a gazdasági válsággal, az üzemanyagárak elszállásával illetve az infláció feltörésével sem lett sokkal jobb, a cégeknek egyszerűen nem sikerül a hajókat feltölteni vendégekkel, azaz gazdaságosan üzemeltetni.

Több nagy társaság, mint a Carnival Cruises, a Holland America vagy az MSC Cruises drasztikus árcsökkentéssel reagált a helyzetre. A nyári főszezon elmúltával, és az érdeklődés további csökkenésével már napi 26 dollárért tehát 11 ezer forintért is adnak karib-tengeri luxusutazást teljes ellátással. Emellé jönnek az adók, a járulékok, és az esetleges italfogyasztás.

Az iparág egyik legnagyobb szereplője, a Carnival pénzügyi jelentése szerint a csúcsidőnek számító június-július-augusztusban átlagosan 84% kihasználtsággal tudta működtetni az óceánjáró luxushajóit. A járvány előtti években ez az adat rendszeresen 100% fölött volt, vagyis a légitársaságokhoz hasonlóan túlfoglalással üzemeltek a hajók – írja a Telex.