A lengyel főváros közlekedési vállalata 123 használt villamost vásárol, amelyek közül az első két szerelvény már meg is érkezett. Ez önmagában nem túl érdekes hír, az már inkább, hogy a villamosok Dél-Koreából érkeznek - derül ki az onet.pl tudósításából. Mielőtt felmerülne, hogy a világ túlsó végéről vásárolt szerelvények szervizelése nem lesz egyszerű, meg kell jegyezni, hogy valójában "madárlátta" villamosokról van szó.

Witold Urbanowicz, az állami közlekedési tájékoztató portál vezetője éppen erre hívta fel a figyelmet, ugyanis a járművek nagyobb részben Európából, ezen belül Lengyelországból származnak. Ezért nem lesz nagy a különbség azok között a villamosok között, amelyeket Európából vásárolnak és szárazföldi úton érkeznek, és azok között egy világ körüli út megtétele után, nagyrészt hajón jutnak el a lengyel fővárosba

Az első két villamos két hónapot utazott hajón, átkelt a Szuezi-csatornán, és némi cikk-cakk után jutott el Gdyniáig. A járművek mérete miatt onnan sem volt egyszerű útjuk Varsóig. A villamosok alkatrészeinek 65 százaléka Lengyelországból, illetve az Európai Unióból származik. Terveik Krakkóban készültek, a forgóvázukat Sziléziában gyártották, az utasok üléseit Poznanban készítették. Egy elemző szerint ma a villamosokat univerzális alapon gyártják, tök mindegy, hogy a világ melyik részén készülnek.