Az elképzelések szerint egy 40 kilométeres tenger alatti alagúttal kötnék össze a két országrészt a skóciai Stranraer és az észak-írországi Larne között, ahol jelenleg kompok közlekednek - írta a Sunday Times és a Sunday Telegraph, hozzátéve, hogy az illetékesek tanulmányozzák a brit vasúti ipar erre vonatkozó javaslatait, írja az MTI.

A lapok szerint Boris Johnson miniszterelnök nagy pártolója a projektnek, amely négy órára csökkentené a menetidőt London és az északír főváros, Belfast között. Emellett a vasúti összeköttetés erősebben Nagy-Britanniához kötné Észak-Írországot, amelyet az Európai Unióból való brit kilépés óta vámhatár választ el az Ír-tengeren, szállítási problémákat okozva.

Már több mint 100 éve vannak elképzelések Nagy-Britannia és az Ír-sziget összekötésére, de a tervek eddig ritkán jutottak előre ennyire - írják a lapok. Az Ír-tengeren gyakran tomboló erős szélviharok miatt híd építését nem tartják megvalósíthatónak, ráadásul egy esetleges híd pilléreit több száz méter mélyen kellene a tengerfenékbe süllyeszteni.

A brit kormány Skócia-ügyi minisztere, Alister Jack egy éve azt mondta, hogy 2030-ra elkészülhetne az alagút, mintául a Nagy-Britanniát az európai kontinenssel összekötő, 1994-ben átadott alagút szolgálna. A Sunday Times szerint a tervet ellenzi a CBI gyáriparos-szövetség, amely attól tart, hogy "esetleg drágának és fölöslegesnek bizonyuló célra" költenék a szűkös közpénzeket - írta a Portfolio.hu az MTI-re hivatkozva.