Az Európai Uniónak nem a politikai döntésektől kellene függővé tennie azt, hogy melyik vállalkozások érvényesülhetnek, hanem olyan lépéseket kellene meghozni, amely összhangban van az autóipar igényeivel és garantálja a piaci szereplők szabadságát – hangsúlyozta a minap Hildegard Müller, a VDA, vagyis a német autóipari szövetség vezetője.

A szövetség vezetője az ágazat nevében azért bírálta Brüsszelt, mert úgy véli, az uniós döntéshozók csak az elvárásokat határozzák meg,

például a kibocsátás-csökkentéssel, vagy az alapanyag-felhasználással kapcsolatban – számolt be az Euractiv. Arról ugyanakkor soha nincs szó, hogy ezeknek a céloknak az elérését milyen módon kéne végrehajtaniuk a piaci szereplőknek úgy, hogy ne szenvedjenek el versenyhátrányt.

Müller példaként említette az Euro 7 szabvány bevezetését, amely szigorítja a szennyezőanyagok kibocsátására vonatkozó maximum értékeket.

Az autóipar szereplői szerint ugyanakkor lehetetlen ennek az új irányelvnek eleget tenni annak 2025 júliusi életbe lépéséig.

Emellett jelezte: a kibocsátási értékek betartása érdekében az elektromos autók helyett inkább a belsőégésű motorok fejlesztésébe kellene befektetni a következő években.

A német autóipari szövetség vezetője az uniós hozzáállást bírálva jó példaként említette az Egyesült Államokat, ahol az iparpolitikai döntések elfogadása előtt felmérik, a szereplők készen állnak-e a tervek megvalósítására, vagy más eszközökre is szükségük van.

Hildegard Müller szerint az európai autóipar jövője egyrészt a tiszta energia jövőjétől függ, valamint attól, hogy a gyártáshoz szükséges nyersanyag mennyire lesznek beszerezhetők.