A Kreml megtalálta a lehető legjobb reklámot Oroszország imázsának javítására - derül ki a dziennik.pl cikkéből. Amikor különleges engedéllyel Moszkvában leszállt az első olyan repülőgép, amely magukat beoltatni kívánó német turistákkal hozott, az állami televízió ezt élőben közvetítette azzal a szöveggel, hogy lám-lám a németek annyira bíznak az elhíresült Szputnyik V oltásban, hogy ezzel kívánják magukat beoltatni.

Az óriási figyelmet alig 50 turistának szentelték, ám szakértők szerint az orosz vezetés nem is eszelhetett volna ki jobb reklámot az orosz koronavírus-vakcina dicsőítésére. Az utazást a norvég World Visitor utazási iroda szervezet, amely az észak-európai államok polgárainak is kínál hasonló utakat egyebek mellett Nagy-Britanniába és Izraelbe, ahol jobb a vakcinaellátás, mint az EU-s országokban.

QP | Quality Placement

A cég az utazás előtt egy héttel hirdette meg az utat, amelynek nem elhanyagolható feltétele volt, hogy megkapja a leszállási engedélyt az orosz hatóságoktól. Az iroda beszámolója szerint naponta több tucat német és más európai országban élő turistát szállítanak Moszkvába, hogy beoltassák magukat a Szputnyik V-vel.

Az út költséges, 399 euró (150 ezer forint), és feltétlenül szükséges volt hozzá az orosz belügyminisztérium meghívása is, vagy egy magánklinikáé, ami további 200 eurót kóstált. Ráadásul a Szputnyik V is kétdózisú oltás, így a turistáknak vagy Moszkvában kell maradniuk három hétig, vagy vállalni, hogy a visszautazás után Németországban karanténba kerülnek.