Németország próbálja növelni az elektromos meghajtású autók értékesítését annak nyomán, hogy a károsanyag-kibocsátási botrányban egész autógyártó iparága érintetté vált az utóbbi három évben - idézi az MTI az írást.

A cégautók teszik ki a németországi gépkocsieladások felét, ezért a német kormány ahelyett, hogy 2021-ben megszüntetné, talán az egész évtizedre kiterjeszti az elektromos és tölthető hibrid cégautók adókedvezményeit.

A német tárcavezető ugyanakkor azt is jelezte, szigorodni fognak a tölthető hibrid autókra vonatkozó szabályok annak érdekében, hogy csak az elektromos hajtással a mainál messzebbre jutó járművek kapjanak támogatást.

Németországban januártól a hagyományos belső égésű motorral szerelt járműveknél kevesebb adót kell fizetni azok után az elektromos cégautók után, amelyeket a munkavállalók magáncélra is használhatnak.

Az állami támogatási rendszer ugyan segítette a kereslet növekedését, az elektromos autók értékesítése azonban így is csak az újautó-eladások egy százalékát tette ki tavaly a német szövetségi gépjárműhatóság (KBA) adatai szerint.

A német kormány elismerte, kétéves lemaradásban van attól a céljától, hogy 2020-ig egymillió elektromos jármű fusson az utakon.