Autót ritkán vásárol az ember, ezért napi rutin nélkül találkozik a kiszemelt termékekkel és azokat kínáló értékesítőkkel. A Forbes.com összegyűjtött néhány jó tanácsot, amit érdemes figyelembe vennie a szalonokba ritkán betérő vevőknek. Ezek főként az autókat eladni akarók gondolkodásmódjára mutatnak rá, így megadják az esélyt arra, hogy a vásárló "ellenfele" agyával is gondolkodjon, ami jelentős előnyt jelenthet kettejük játszmájában.
1. Ne provokáljuk az eladókat azzal, hogy az ő zsargonjukban moocherek vagyunk, azaz olyan vevők, akik minden extrát meg akarnak kapni anélkül, hogy megfizetnék az árát! Ez gyorsan felőrli a kereskedők türelmét, és ennek megfelelően fognak kiszolgálni, ha végül vásárlásra kerül a sor.
2. Ne legyünk visszajáró vendégek, akik számtalanszor újra megjelennek a szalonban anélkül, hogy bármit vennének! El kell fogadni, hogy az értékesítőket a befejezett üzletek után fizetik, ezért nem szeretik ugyanannak a vevőnek ugyanazt sokszor elmondani.
3. Ne hagyjuk magunkat siettetni! Bemutatkozó látogatásunkkor kérjük el a szimpatikus értékesítő névjegykártyáját, és legközelebb már személy szerint keressük őt!
4. Keményen tárgyaljunk, de ne vesszünk el a részletekben! Sok kicsi plusz együtt többet jelenthet együtt, mintha egyszerűen csak sorba vesszük őket.
5. Ne essünk ugyanakkor az ellenkező végletbe sem, azaz abba, hogy nem figyelünk a részletekre, ha tetszik, az apró betűs részekre!
6. Adjunk időt magunknak az adásvételi és a finanszírozási szerződés alapos elolvasására is! Ha kérdésünk van, ne szégyelljük feltenni!
7. Ne essünk szerelembe egy bizonyos autóval! Legalább akkora távolságot tartsunk tőle, ami megengedi más lehetőségek mérlegelését is!
8. Járjunk körbe néhány szalont, hogy megismerjük az értékesítők szövegét! Így kideríthetjük, hogy az egyes modellekkel kapcsolatban milyen paneleket ismételgetnek, s utána nézhetünk, mennyi azokban az igazság.
QP | Quality Placement