Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
"Minden autógyárnak kötelessége gyorsan és határozottan intézkedni, amikor a közbiztonságról van szó, és a problémákat kimutatták" - mondta a japán gyártó több millió járművet érintő visszahívási akciója kapcsán.

Az amerikai elnök első ízben reagált a nyilvánosság előtt arra, hogy a Toyota minden korábbinál nagyobb számban rendelte vissza modelljeit javításra egyebek között a gáz- és fékpedál beszorulásának veszélye miatt.

A Toyota legutóbb kedden jelentette be: 437 ezer Prius és egyéb hibrid modellt hív vissza a fékpedál problémák kijavítására. Ez az Egyesült Államokban 133 ezer Priust és 14 500 Lexus HS250h modellt érint. A japán cég ezzel világszerte már csaknem 8,5 millió autót rendelt vissza.

A Bloomberg szerint a Toyota január 21. óta - akkor jelentette be az egyes modellek váratlan gyorsulása miatti visszahívásokat - 31 milliárd dollár veszteséget szenvedett el.

Obama azt mondta: reméli, hogy a jövőben minden autógyártó elismeri, ha modelljei veszélyt jelentenek a közbiztonságra.

A washingtoni kongresszusban több képviselő bírálta a Toyotát és az amerikai kormányt, amiért szerintük nem született megfelelően gyors válasz a biztonsági problémákra. Henry Waxman kaliforniai demokrata képviselő szerint az elmúlt évtizedben 19 haláleset történt a hibák miatt.

A képviselőház három bizottságában is tartanak majd meghallgatásokat a Toyota visszahívásai, valamint a közlekedési minisztérium reagálása kapcsán. Darrell Issa republikánus képviselő közölte: még februárban meg akarják hallgatni a kongresszusban Akio Toyodát, a japán gyártó elnökét, hogy "nyílt párbeszéd (kezdődjön) az amerikai nyilvánosság előtt".

Az ellenzék bírálja az Obama-kormányt, amiért az elnök tavaly januári beiktatása után egy évig nem neveztek ki vezetőt a közlekedési tárca autópálya-biztonsági főnökségének élére, amelynek a feladata lett volna a járművekkel kapcsolatos hibák és a visszahívások koordinálása.

Obama azt mondta, a Toyota túl fogja élni a válságot. "A Toyota hosszú idő óta rendkívüli autógyártó, és feltételezem, az is marad a jelenlegi kisiklás ellenére" - fogalmazott.