Eszerint a formális oktatásban és képzésben a vegyes tanulás akkor valósul meg, ha az iskola, a tanár vagy a tanuló a tanulási folyamat során egynél több megközelítést alkalmaz: ez lehet az iskolai helyszínek és más fizikai környezet, például vállalatok, képzési központok, távoktatás, szabadtéri oktatás, kulturális helyszínek, illetve a különböző, digitális és nem digitális tanulási eszközök ötvözése.

Az Európai Bizottság szerint a tanulási környezet és eszközök ötvözése segíthet az ellenállóképesebb oktatási és képzési rendszerek kialakításában, és hozzájárulhat az oktatás befogadóképességének javításához. Jobb oktatást jelenthet a távoli és vidéki területeken, azok számára, akik vándorló közösségek tagjai, vagy kórházakban vagy gondozóközpontokban élnek, vagy intenzív edzésprogramot folytatnak.

A tanulási környezetnek és az eszközöknek elérhetőnek kell lenniük a kisebbségi csoportok, a fogyatékossággal élő gyermekek és a társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetű csoportokból származó tanulók számára. A környezet és az eszközök használata nem vezethet hátrányos megkülönböztetéshez vagy szegregációhoz.

A javaslat célja, hogy iránymutatást nyújtson a tagállamoknak oktatási rendszereik felkészültségének és hatókörének kibővítéséhez és megerősítéséhez a tanulók és a diákok, a családtagjaik és a pedagógusok javára - olvasható a közleményben.