A Lengyelország déli részén lévő Gliwice városában november 24-én megkezdték az Opel Astra autók gyártásának leállítását - írja a Notes from Poland hírportál. Ez a típus 1998 óta készült a német-francia autógyártó lengyelországi gyárában, az utolsó Astrák november utolsó napján hagyják majd el a gyárkaput. A típus öt generációinak autói váltották egymás a futószalagokon az elmúlt bő két évtizedben, az utolsó változatot 2015 óta gyártották.

A hosszú idő alatt összesen 2,75 millió Astra készült Gliwicében, figyelebe véve azt is, hogy ugyanezeket az autókat Holden márkanév alatt ausztrál és új-zélandi exportra is gyártották. A termelés csúcsán, 2016-ban összesen 210 ezer autó hagyta el a lengyel üzem futószalagjait, ezt követően fokozatosan zsugorodott a termelés és 2020-ban már csak 46 ezer autót gyártottak. Az Astrák következő generációit az eredeti gyártóhelyen, a németországi Rüsselsheimben fogják gyártani.

Gliwice a jövőben kisteherautók gyártóhelye lesz, a tervek szerint évente százezer különböző autómárkákhoz tartozó van kerül majd le a futószalagokról. Opel Movano, Peugeot Boxer, Fiat Ducato és Citroen Jumper modelleket fognak gyártani beleértve ezek elektromos meghajtású változatait is. A brit piacra is termelnek majd jobboldali kormányos autókat. A vállalat 2000-ről 2500-ra növeli létszámát.

Tavaly a Fiat Chrysler Automobiles jelentett be jelentős lengyelországi beruházásokat a Tychy városa mellett lévő üzemében. Itt új hibrid és elektromos autók gyártását kezdik meg. Ez az üzem szintén 2500 alkalmazottat foglalkoztat.