Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az új orosz gyorsétteremlánc, amely a korábban az amerikai McDonald's kezében volt, ám az Ukrajna elleni orosz agresszió nyomán orosz tulajdonba került, bemutatta logóját (címképünkön) - derül ki a BBC tudósításából. Amennyiben ránézésre nem lenne egyértelmű: a piros kör egy hamburger húspogácsáját, a két vonal két szál sült krumplit szimbolizál, a zöld háttér pedig az étkeztetés környezettudatos megvalósítására utal.

Az éttermeket üzemeltető Sistema PBO, amelyet az új orosz tulajdonos megvásárolt az amerikai elődtől, egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogyan fogják hívni az új láncot, de 15 éttermet június második hétvégéjén enélkül is megnyitnak. Nyolc névötletet adtak be az állami védjegyoltalmi hivatalhoz, a Roszpatenthez, amelyek között megtalálható az "Ugyanaz", illetve a "Szabad Pénztár". Az utóbbi vélhetően jól jöhet, ha az előbbit nem találnák kellően nemzeti érzelműnek Oroszország vezetői. Ők bizonyára a "Jobb, mint Régen" nevet részesítenék előnyben.

A közösségi médiában megszólalók nem fogadták egyértelmű lelkesedéssel az új logót. Részben azzal bírálták, hogy nem sok fantázia van benne, hiszen az amerikai étteremlánc "M" betűjére hajaz, részben kifogásolták, hogy olyan mint Banglades nemzeti lobogója azzal a kivétellel, hogy azon nincs két sült krumpli.

A McDonald's a háború kitörésekor felfüggesztette oroszországi tevékenységét, majd májusban kivonult Oroszországból, eladva az egész hálózatot Alekszander Govor orosz üzletembernek, aki korábban Szibériában működtetett 25 McDonald's éttermet franchise-rendszerben. Az amerikaiak jelezték, hogy az adásvételi szerződés részeként fenntartották védjegyeiket és egy opciót, hogy 15 éven belül visszavásárolhassák az étteremhálózatot.