Európában a tavalyinál 3,1 százalékkal kevesebb, 21,3 millió új autó találhat gazdára idén, miután a kelet-európai értékesítések emelkedése csak részben tudja ellensúlyozni a nyugat-európai eladások 7,5 százalékos visszaesését. Az Egyesült Államokban 16 százalékkal, 13,6 millió eladott járműre zsugorodik az autópiac, ami egy évvel később további 400 ezerrel csökkenhet. Az USA autópiacának magához téréséig több mint 18 hónap van még hátra a piackutató szakértői szerint. A kínai autóeladások bővülési üteme a 2007-es 24,1 százalékról 9,7-re lassul és Indiában is fékeződik a növekedés.A hét végén több meg nem erősített információ látott napvilágot a nagy autógyártók háza tájáról. A General Motors a The Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra támaszkodó értesülései szerint tárgyalásokat folytatott mind Forddal, mind a Chrysler tulajdonosával, a Cerberus Capital Managementtel egy esetleges egyesülésről. A Ford állítólag már határozottan kinyilvánította, hogy meg akarja őrizni függetlenségét, a Chrysler tulajdonosa - amellyel a The New York Times tudomása szerint már több mint egy hónapja tárgyal a GM -, egyelőre csak pihenőt tartana. Piaci szakértők szerint a szinergiák kihasználása több mint évi ötmilliárd dolláros költségcsökkentést ígérne a GM-nek és a Chryslernek, ám mire ez érezhető lesz, addigra lehet, hogy késő lesz a súlyos veszteségekkel bajlódó autógyártóknak. Az állam viszont érdekelt a csődtől való megmenekülésükben, ugyanis bukásuk esetén át kellene vennie céges nyugdíj-biztosítási programjaik finanszírozását.A hírek szerint a Ford tárgyalásokat kezdett a japán Mazdában meglévő részesedésének csökkentéséről. Az amerikai gyártó húsz százalékot adna el 33,4 százalékos pakettjéből, amely érdekelheti a Mazdát magát, a Sumitomo kereskedőházat, illetve az indiai Tata Motorsot is. A szlovákiai Volkswagen-gyárban a negyedik negyedévben tíz százalékkal csökkentik a hobbiterepjárók termelését. Az aktualne.sk szlovák hírportál értesülése szerint a pozsonyi telephelyen az év végi közös szabadságot a tervezett két hétről egy hónapra növelik, és állítólag január 22-éig nem indul be a termelés Szlovákia első számú exportőrénél.