Eltanácsolták a nyilvánosságból az Adidas sportmelltartókat hirdető reklámját, amelyen meztelen női mellek voltak láthatók, mert a hirdetések jó ízléséért felelős szervezet úgy véli, hogy az explicit meztelenséget sértőnek vagy visszataszítónak tarthatja az emberek egy része - adta hírül a Retail Gazette. A hirdetéseket a közösségi médiában jelentették meg.

A reklámokon több mint hatvan  különböző korú, különböző bőrszínű nő, különböző alakú és nagyságú melle volt látható egymás mellett felsorakoztatva. A brit  Advertising Standards Agency (ASA), a reklámipar önszabályozó szervezete, amely javítani hivatott a hirdetési kultúrát úgy találta, hogy ez a képsorozat széles körben okozhat visszatetszést.

Az Adidas azzal védekezik, hogy csupán meg akarták mutatni, milyen sokfélék a női keblek, ezért milyen nagy kihívás olyan sportmelltartókat kifejleszteni, amelyek képesek ehhez igazodni. Az először februárban megjelent twitterüzenetben azt írták a képek fölé, hogy a sportszergyártó hite szerint bármilyen alakúak és nagyok legyenek a női mellek, megérdemlik a kényelmet. Azért készítik 43 változatban új sportmelltartócsaládjukat, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő változatot.

Az ASA-hez 24 panasz érkezett a reklám miatt, amelyek szerint a hirdetés szexuális kiszolgáltatottságban ábrázolja a nőket és leredukálja őket bizonyos testrészükre. A Twitterhez csak néhány kifogást címeztek a felhasználók, az üzenetközvetítő vállalat nem tartotta olyannak a reklámot, ami megsérti az etikai normáikat.

 

Az ASA értékelése szerint a képek nem ábrázolták a nőket erotikus helyzetben vagy a szexuális vágy tárgyaként, ám úgy vélik, óvatosabban kellett volna eljárni, hogy senki se érezze úgy, amikor szembe kerül a reklámmal, hogy emberi mivoltában megsértették.