Csehországban a szállodások és az idegenforgalmi ágazat más szereplői arra számítanak, hogy az idei nyaruk is nagyon nehéz lesz - írja a Radio Praha. Június utolsó hetére szóló foglalások száma a tavalyi fele, nem is beszélve a korábbi évekről. Jan Herget, az állami tulajdonú CzechTourism idegenforgalmi intézet igazgatója arról számolt be, hogy a következő hónapokban fokozatosan több tíz millió koronát költenek az ország utazási célpontjainak külföldi népszerűsítésére.

Az utazni vágyók érdeklődnek a jegyek iránt, de egyelőre nem foglalnak szállást - mondja Herget. A járvány okozta bizonytalanság miatt jellemzően nem foglalnak helyet fél évre előre. A repülőjegyek foglalása alapján várhatóan elsősorban Oroszországból, Olaszországból és az USA-ból utazhatnak turisták idén nyáron Csehországba.

QP | Quality Placement

A szomszédos országokból utazók autóval érkeznek, így az ő érdeklődésükről nem lehet képet alkotni a jegyeladások alapján. A tervek szerint tízmillió koronát (140 millió forint) költenek csak arra, hogy Németországban és Lengyelországban reklámozzák a cseh utazási célpontokat, de nem hagyják figyelmen kívül Magyarországot és Ukrajnát sem. A PR-keret összesen 100 millió korona.