A koronavírus-járvány miatt csúszott a debreceni BMW-gyár építésének előkészítése, jelenleg a közművesítése folyik annak a 400 hektáros teleknek, ahol az üzem állni fog. Szakértők szerint valószínűleg 2024-ben indulhat a termelés. A határhoz közeli BMW-gyár, ahol elektromos járműveket fognak gyártani nagy lehetőséget rejt a romániai beszállítók számára is - írta a Maszol.

Ha megnézzük a BMW beszerzéseinek éves volumenét, akkor 40 milliárd euró értékű alkatrészről beszélünk, s 20 milliárd eurónyi közvetett beszerzésről. Az alkatrészek harmada Németországból származik, egyharmada más európai országokból, s itt Kelet-Európának jelentős a részesedése, a fennmaradó egyharmad pedig Amerikából és Ázsiából.

A debreceni üzemnek köszönhetően növelni fogják a kelet-európai beszerzéseket: vonzó az ottani munkaerő, s számos beszállítójuk már jelen van a térségben – derül ki Andreas Wendt, a BMW igazgatótanácsi tagja szavaiból, aki a Ziarul Financiar román gazdasági napilapnak nyilatkozott.

A német nagyvállalatnak 150 romániai beszállítója van, Szlovákiában pedig 75. Főleg ez a két ország jöhet szóba beszállítóként a debreceni BMW-üzem kapcsán. Wend szerint növelni fogják a megrendeléseket, de sok függ a piaci konkurenciától. Szeretik, ha a beszállítóink minél közelebb vannak az üzemekhez, de nem ez az egyetlen szempont.

A BMW egyik legnagyobb romániai beszállítója a Continental, pontosabban annak a temesvári üzeme, de jó eséllyel száll be az új megrendelésekért folyó versenybe az IWIS nagyváradi gyára is. Ez utóbbi több német autógyártónak dolgozik, köztük a BMW-nek és a Mercedes-Benznek.