Megváltoztak a vásárlói szokások a járvány alatt Romániában, állítják a világ egyik vezető piackutató cége, a Nielsen munkatársai, egy Közép-Európára kiterjedő felmérés alapján - írta a Maszol. A járvány kitörése előtt Romániában a drágább, jobb minőségű termékek térnyerése volt megfigyelhető, ami a jövedelmek növekedésének volt a következménye.

Ehhez képest 2020 tavasza óta ez a folyamat megfordult, a fogyasztók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az árnak. Egyre kelendőbbek az áruházláncok saját márkanévvel forgalmazott, olcsó termékei, valamint a nagy kiszerelésűek. A saját márkájú termékek akár 30 százalékkal is olcsóbbak lehetnek, mint azok, amelyeket közismert márkanevekkel forgalmaznak, az igénytelenebb csomagolás és a kisebb marketing költségek miatt.

A Nielsen kutatásából kiderült, hogy a fogyasztók hajlandók megszokott boltjukat másikra cserélni, ha ott olcsóbban tudnak vásárolni, s ugyanazon okból lemondanak megszokott márkájukról is. A reklámújságokban és más kommunikációs csatornákon meghirdetett árleszállítások révén a kiskereskedők inkább el tudják csábítani az ügyfeleket a konkurenciától, mint korábban.