A Napi Gazdaság hétvégi számának cikke

A McKinsey tanácsadó cég tavalyi jelentése szerint a globális luxuscikkforgalom 12 százalékát adták már a kínai felső középosztály vásárlásai és ez az arány 22 százalékra nőhet 2015-re. A kínaiak akár csak feltételezett speciális elvárásainak olyan cégek is meg akarnak felelni, mint a Rolls-Royce, a Piaget vagy a Versace − idén a sárkánymotívum különösen jó alkalmat kínál erre, hiszen nemcsak a jó szerencse szimbóluma a kínai hagyományban, hanem egyébként is kedvelt díszítőelem, legyen szó autókról, ékszerekről vagy akár kávéfőzőről.

A Piaget idén húsz új órát dob piacra Sárkány, illetve Főnix elnevezésű szériájában, mindegyiken e két mitikus lény valamelyike jelenik meg. Az áraik 25−100 ezer dollár között mozognak, a legdrágább darab 18 karátos aranyból készült és 78 briliáns díszíti − számolt be a Reuters.

A kapszulás kávéfőzők piacát uraló Nespresso is kijött a maga Dragon Collectionével − a hongkongi Shanghai Tang áruházlánc által tervezett vörös készüléket természetesen sárkány díszíti, csakúgy, mint a hozzávaló csészéket és a kapszulásdobozt. A mindössze 3 ezer példányban készült garnitúrát csak Ázsia egyes országaiban és Ausztráliában árulják, ez év elejétől.

Általában is igaz, hogy a sárkányos szériákat a legtöbb luxuscég az ázsiai piacra szánja, de azért a nyugati országokban is hozzáférhetnek a vevők − legyenek akár ázsiai turisták − olyan termékekhez, mint a Burberry vörös Dragon Collectione vagy a Tiffany ékszersorozata, amelyben a kínai állatöv összes jegye megtalálható.

A trendet meglovagolja néhány olcsóbb termék is: van már Hello Kitty Year of the Dragon púderkompakt 18 dollárért a Sephora illatszeráruházakban, aki pedig sárkányos írószereket akar használni, annak a Cartier kínál ilyen eszközöket, már 75 dollárért is.

QP | Quality Placement