Az ilyen hívások a leggyakrabban a bankoktól, távközlési szolgáltatóktól, biztosítótársaságoktól, egyéb cégektől érkeznek. Sokszor a hívott fél akarata nélkül. A legtöbb cég ugyanis úgy értelmezi a hatályos törvényt, hogy a hívó azzal, hogy felveszi a telefont, beleegyezik a kéretlen hívásba. Ezzel szemben ezt az engedélyt még a hívás előtt kell beszerezni, írásban, bizonyíthatóan. A tervek szerint júniustól a szlovák hatóság figyelni fogja, hogy a hívók rendelkeznek- e az ügyfél beleegyezésével, amelyet előzetesen kell beszereznie az érintett vállalkozásnak és erről írásos bizonyítékot is fel kell tudni mutatnia.
Közben egy új törvénytervezeten is dolgozik a szlovák hatóság, amely a tervek szerint a következő év elején léphet életbe. Várhatóan létrehoznak egy egy online adatbázist, amelyben azokat a embereket és telefonszámokat sorolják fel, akik elutasítják az ilyen jellegű hívásokat, azaz azt követően már kifejezetten tilos lenne velük kapcsolatba lépni. Fontos, hogy az adatbázisba az emberek önként jelentkezhetnek, egy egyszerű regisztrációval, ezt követően pedig megszűnnének a zaklató próbálkozások. Egy másik elem is bekerülhet a tervezetbe, ez pedig arra kötelezné a marketingcégeket, hogy egy speciális előhívószámmal dolgozzanak (pl. 0977 vagy hasonló), azaz amikor megcsörren a telefon, azonnal be lehessen azonosítani a hívás szándékát, ezt követően pedig a hívott fél nem kell, hogy fogadja a hívást (vagy akár tilthatja is a számot).
Legolvasottabb

Adategyeztetés: szüneteltethetik a nyugdíját annak, aki ezt elmulasztja

Így lehet kijátszani az új benzinárszabályt

Új autómárka jelent meg Magyarországon, 20 kereskedés nyílik
Soros György megtalálta Vlagyimir Putyin gyenge pontját?

Konfliktusoktól, brutalitástól tartanak a kis benzinkutasok

Jöhet 380 vagy 450 forintos euró is
Változik a tankolás a Mol-kutakon

Olajembargó: Brüsszelben gerjed a konfliktus a magyar kormány miatt
