Ellenőrzéssel és új, szigorú szabályokkal akadályozná meg a szlovák távközlési hatóság, hogy a cégek kéretlen marketinghívásokkal próbálják eladni a termékeiket a potenciális vásárlóknak - írja a pozsonyi Új szó online kiadása a Žive.sk szlovák portál értesülése alapján. 
Az ilyen hívások a leggyakrabban a bankoktól, távközlési szolgáltatóktól, biztosítótársaságoktól, egyéb cégektől érkeznek. Sokszor a hívott fél akarata nélkül. A legtöbb cég ugyanis úgy értelmezi a hatályos törvényt, hogy a hívó azzal, hogy felveszi a telefont, beleegyezik a kéretlen hívásba. Ezzel szemben ezt az engedélyt még a hívás előtt kell beszerezni, írásban, bizonyíthatóan. A tervek szerint júniustól a szlovák hatóság figyelni fogja, hogy a hívók rendelkeznek- e az ügyfél beleegyezésével, amelyet előzetesen kell beszereznie az érintett vállalkozásnak és erről írásos bizonyítékot is fel kell tudni mutatnia. 
Közben egy új törvénytervezeten is dolgozik a szlovák hatóság, amely a tervek szerint a következő év elején léphet életbe. Várhatóan létrehoznak egy egy online adatbázist, amelyben azokat a embereket és telefonszámokat sorolják fel, akik elutasítják az ilyen jellegű hívásokat, azaz azt követően már kifejezetten tilos lenne velük kapcsolatba lépni. Fontos, hogy az adatbázisba az emberek önként jelentkezhetnek, egy egyszerű regisztrációval, ezt követően pedig megszűnnének a zaklató próbálkozások. Egy másik elem is bekerülhet a tervezetbe, ez pedig arra kötelezné a marketingcégeket, hogy egy speciális előhívószámmal dolgozzanak (pl. 0977 vagy hasonló), azaz amikor megcsörren a telefon, azonnal be lehessen azonosítani a hívás szándékát, ezt követően pedig a hívott fél nem kell, hogy fogadja a hívást (vagy akár tilthatja is a számot).

QP | Quality Placement