Egymásnak feszült a Tesco és a Lidl a sárga kör logó használata miatt. A Lidl szerint a Tesco ellopta híres logóját, a sárga kört, ezért védjegy- és szerzői jogsértés vádjával fordult bírósághoz – írja a Reuters.

A Tesco arra használta fel a Lidl logójában megjelenő sárga kört, hogy a Clubcard-tagoknak szóló termékinformációkat, aktuális kedvezményeket ezzel az emblémával jelezze.

Február 7-én kezdték az ismert márkák bírósági hadviselést London Legfelsőbb Bíróságán. A sárga színű körért folyó jogi vitáról Benet Brandreth, a Lidl jogi csapatának vezetője elmondta, a keresetet alapvetően a Lidl márkájának védelméért adták be.

Védjegylopással vádolják a Tescót

A Tesco jogi képviselője, Hugo Cuddigan szerint a Lidl akkor tudná bizonyítani, hogy jogsértést követett el a Tesco a sárga kör használatával, ha a bírónak bemutatná, mekkora művészi készséget igényelt a sárga kör megalkotása, ami a szerző saját szellemi alkotása. A Tesco érvelése szerint a sárga kör nem igényelt akkora művészi kreativitást, hogy a felhasználását jogsértőnek lehessen minősíteni.

A Tesco szerint a szöveg nélküli bejegyzett védjegy érvénytelen, mert nincs megkülönböztető képessége,

és a szöveg nélküli védjegyek bejegyzésére irányuló bejelentések rosszhiszeműségből fakadtak. A bírósági meghallgatást jövő héten fejezik be.