Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az európaiak 56 százaléka rendszeresen, hetente legalább egyszer használja az internetet - derült ki a digitális versenyképességről szóló, kedden közzétett európai bizottsági jelentésből. Öt évvel ezelőtt a rendszeres internethasználók aránya a mostaninak csupán harmada volt, a fejlődés további mutatója, hogy az említett 56 százaléknak 80 százaléka nagy sebességű internetkapcsolattal, széles sávval rendelkezik: ezzel Európa világvezető lett a szélessávú internet területén - írja az MTI-Eco. A jelentés másik megállapítása szerint Európa a világ első igazán mobil kontinense, a mobiltelefon-penetráció mértéke 119 százalékos. Az internethasználók 56, és a napi internethasználók 43 százalékos aránya Magyarországon megegyezik az EU-átlaggal. Az internetet még sohasem használók aránya viszont 4 százalékkal magasabb az uniós átlagnál: 37 százalék. A magyarok az uniós átlagnál szívesebben töltenek le az internetről játékprogramokat, viszont kevésbé használják banki műveletek lebonyolítására a világhálót. Az átlagnál kevésbé vásárolnak árucikkeket vagy szolgáltatásokat az interneten, viszont nagyobb mértékben szeretnek saját tartalmat feltölteni. Az EU-átlagnál magasabb hazánkban a DSL-lefedettség, azonban a széles sávú előfizetések részaránya alacsonyabb. A legaktívabb internethasználók a 16 és 24 év közöttiek: 73 százalékuk rendszeresen hoz létre és oszt meg online tartalmat és megosztására, az egész EU-lakosság átlagára vetítve ez az arány 35 százalék. A 24 év alatti európaiak 66 százaléka naponta használja az internetet. E generáció 33 százaléka nem hajlandó semmit fizetni az online tartalom, például videók és zene letöltéséért vagy megtekintéséért, közel 10 százalékuk azonban fizetett már ilyen szolgáltatásért.