A kínai autógyártók szövetsége (CAAM) szerdán sajtótájékoztatón közölte, hogy májusban 0,4 százalékkal, 1,9 millióra csökkentek az eladások, miután áprilisban 0,5 százalékkal kevesebb autót értékesítettek, mint egy évvel korábban.

Januárban a CAAM még arra számított, hogy 7 százalékkal bővül idén a személy- és haszongépjárművek értékesítése, márciusban azonban már azt közölte, hogy az éves eladások a 2014-es szint alatt maradhatnak.

Jao Csie, a szövetség helyettes főtitkára elismerte: valóban lassul az autógyártás és értékesítés Kínában. Ez a helyzet megfelel annak, amit a kormány az "új norma" szerinti gazdaságnak nevezett - tette hozzá.

Li Ko-csiang kínai miniszterelnök szerint az ország gazdasági fejlődése az új norma fázisába érkezett, a vezetés a hangsúlyt ennek megfelelően a növekedési ütem lassulása mellett a fenntartható növekedés feltételeinek a megteremtésére helyezi át.

Kína autópiacának lassulása erősíti az árversenyt a gyártók között. Az amerikai General Motors autógyártó 40 modelljének árát kényszerült csökkenteni májusban Kínában.

A kínai gazdasági növekedés a várakozásoknál intenzívebben lassul, a központi bank szerdán a korábbi 7,1 százalékról 7 százalékra csökkentette előrejelzését az éves GDP bővülésre.