A pénzügyi lap szerint ez a beismerés komoly kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy mégis milyen összetett volt a VW-csoport csalássorozata. A cég nemrég azt is bevallotta, hogy a "csaló szoftver" minden három literes V6-os motorban benne volt 2009-től napjainkig, nem csak a Volkswagen (VW) és az Audi, de a Porsche modelleket is érintve.

Az újabb beismerés alááshatja a cégcsoport azon érvelését, hogy a csalássorozat csupán néhány "gonosz mérnök" agyszüleménye. A botrány 11 millió autót érinthet világszerte és a motorok "kijavításának" költsége több 10 millió euróra rúghat.

A múlt héten az Audi képviselői találkoztak az amerikai környezetvédelmi hatóság (EPA) embereivel, hogy olyan kiegészítő kibocsátásszabályozó készülékekről tárgyaljanak, amelyek elvileg megoldhatják az emissziós mérésekkel kapcsolatos problémákat. A hivatalos közlések szerint ezeket a berendezéseket egyelőre nem sikerült elfogadtatniuk a döntéshozókkal. Ez azért sem tesz túl jót a VW megítélésének, mert korábban még teljes együttműködésükről biztosították az EPA-t. Emellett a befektetők felé sem túl jó üzenet, ha a cég nem tud megállapodni a hivatallal, hiszen komoly összegekre büntethetik a céget.

Az Audi egyébként önként vállalta, hogy további érintett modelljeinek értékesítését is felfüggeszti és olyan megoldáson gondolkozik, amely a már eladott autók tulajdonosainak a legkevesebb kényelmetlenséget okozza.

QP | Quality Placement