A luxusipar a következő években is remek befektetés marad, legalábbis ezt állítja az Altagamma és a Boston Consulting Group nemrég publikált közös felmérése. Eszerint a luxuscikkek éves forgalma 2020-ra eléri a 880 milliárd eurót, vagyis a következő hat évben 20 százalékos növekedést produkálhat.

A kutatás szerint jelenleg körülbelül 380 millió luxusfogyasztó van világszerte, akik 2020-ra 440 millióra gyarapodnak majd. Többségük csak alkalmanként vesz magának, vagy másnak luxuscikkeket, a márkáknak így az úgynevezett keménymag bír kiemelt jelentőséggel. A kutatók definíciója szerint ők azok, akik évente átlagosan 10 ezer euró értékben vásárolgatnak luxuscikkeket. (Ebbe az összegbe nem számítják bele az autóvásárlás.) A luxusmárkák hűséges vásárlói jelenleg körülbelül 32 millióan vannak és ők adják a teljes forgalom mintegy 40 százalékát.

A többség inkább egy-egy luxuscikkre költ komolyabb összeget - évente átlagosan kétezer eurót -, a következő évek várható növekedésének pedig várhatóan továbbra sem elsősorban ők lesznek a motorja. A keménymagnak hívott csoport ellenben akár 10 millió fővel is gyarapodhat 2020-ig, ami 85 milliárd dollárral növelheti a luxusmárkák forgalmát. A legnagyobb növekedést sorrendben az Egyesült Államoktól, Kínától, Európától és a Közel-Kelettől várják.

A vásárlókat mindemellett egyre nehezebb helyhez kötni, már csak azért is, mivel a jelenleg 5 százalék körül mozgó online értékesítés 2020-ra 15 százalékra nőhet. Érdekesség, hogy az ajándéknak szánt luxuscikkek 70 százalékát férfiak veszik és csak másodsorban üzleti, elsősorban személyes ajándékként. Az Altagamma és a Boston Consulting Group felmérése azt a korábban több alkalommal is felvetett hipotézist is alátámasztja, miszerint a tehetős emberek szívesebben lepik meg magukat és szeretteiket drága holmikkal nyaralás közben, mint a mindennapokban. A luxuscikkek majdnem felét nem abban az országban veszik az emberek, ahol élnek, azaz vagy vakáció, vagy egy üzleti út során szerzik be azokat - igaz sok esetben a kiszemelt portéka kedvezőbb ára is szerepet játszhat a külföldi vásárlásban. Különösen igaz ez Kínára, ahol a luxuscikkekre vonatkozó legkisebb adókulcs is 20 százalék, de az adott tárgy értékének függvényében akár 70% is lehet.

QP | Quality Placement