Tony Blair jelentős csapást szenvedett el a napokban, amikor a vezető üzleti szervezet, a brit kereskedelmi kamara bejelentette: költségek hiányában nem tartják meg az euró népszerűségét a kamara tagjai körében felmérni hivatott őszi közvélemény-kutatást - írja az euro.hu. Az európártiak nagy reményeket fűztek a tervezett akcióhoz, a 130 ezer céget képviselő szervezet esetleges pozitív hozzáállásától várták a közvélemény szimpátiájának megerősödését. A felmérés formailag azon bukott meg, hogy nem akadt „szponzor” az akció 30 ezer fontos költségének finanszírozására. Ezzel egy időben az egyik jelentős szakszervezet, az eddig európárti Amicus nemrégiben megválasztott új vezetője is kilátásba helyezte, hogy átértékelik támogató álláspontjukat. Az ürügy itt is átlátszó: a szakszervezet pénzét a jövőben a tagokra, nem pedig euró-propagandára kívánják fordítani. Mindez kedvezőtlen fordulatot jelent az eurószimpatizánsok számára, akik remélték, hogy a Munkáspárt következő havi tanácskozása után egy lépéssel közelebb kerül az ország a referendumhoz. Erre már nincs esély, sőt, mivel általános vélekedés szerint a kereskedelmi kamara támogatása nélkül akár ki se írják a népszavazást, erősíteni kell a lobbizást a már szimpatizánsnak gondolt szervezet tagjai között is. Gordon Brown pénzügyminiszternek az eredetei menetrend szerint jövő júniusig kell megvizsgálnia, hogy az euró bevezetésének feltételéül támasztott kritériumokat teljesítette-e a brit gazdaság. A népszavazást akkor írják ki, ha a londoni kormány az értékelés alapján felkészültnek tartja Nagy-Britanniát az eurócsatlakozásra. A közvélemény ezt változatlanul ellenzi: a legfrissebb adatok szerint ha most lenne a népszavazás, a britek 49 százaléka nemmel voksolna és csak 36 százalék mondana igent az euróra.
QP | Quality Placement