Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Két jelentős fogyasztói elektronikai kiállítással indul az év az USA-ban: az egyik a Las Vegas-i show, a másik pedig az Apple éves Macworld fesztiválja. Ezeken az ágazat cégei igyekeznek legextravagánsabb termékeikkel villogni, hogy lendületbe hozzák eladásaikat a karácsonyi megtorpanás után, ám kérdés, hogy immúnis maradhat-e e termékkör forgalma a több sebből vérző gazdaság visszaesésétől – írja Therese Poletti, a SBS MarketWatch elemzője. Idén nem várható olyan megrázó bejelentés, mint tavaly, amikor az Appel vezére, Steve Jobbs a Macworldön mutatta be az iPhone mobilmindenest. Ehelyett a régi ketyerék új tudású változatai kerülhetnek terítékre, amelyek kevésnek bizonyulhatnak ahhoz, hogy az ágazat mintegy elbújjon a csökkenő vásárlói kereslet elől. Az S&P adatai szerint tavaly az égbe emelkedő benzinárak és a hitelfelvétel megnehezülése ellenére 15,54 százalékkal nőtt a technológiai részvények árfolyama, amivel az ágazat a negyedik legjobban jövedelmező szektor lett az energiacégek, a közszolgáltatók és az árupiaci vállalkozások után. A szakértők egy része a tavalyi év az olyan újdonságok betörésének időszaka volt, mint az iPhone és a Facebook közösségi site, míg 2008 az átalakulás 12 hónapja lesz, amikor ezek felhasználása elterjed a fogyasztók körében. Ugyanakkor van, aminek már tavaly sem sikerült áttörést elérnie: a Microsoft Vista operációs rendszerére lassabban frissítenek a felhasználók, mint azt a gyártó szeretné, ami mögött egyértelműen a régi Windowst még elég jónak minősítő megtakarítási megfontolás húzódik meg. További bajban lévő termékek az új generációs DVD-lejátszók, mivel egyelőre nem dőlt el, milyen szabvány fogja uralni a piacukat. Emiatt velük kapcsolatban várakozó álláspontra helyezkedtek a vevők, aminek a nagy felbontású, digitális tévék látják hasznát, ugyanis ezeket boldogan viszik. Ráadásul ha az Apple iTunes webáruházának sikerül áttérést elérnie az internetes videokölcsönzés népszerűsítésében, az eggyel több okot ad majd a fogyasztóknak arra, hogy DVD-re már ne költsenek.