A legnagyobb közösségi oldal 17 játékában teszteli a fizetős opciókat, többek között a Happy Aquarium, vagy a Restaurant City játékokkal - hivatkozik név nélküli forrására a Bloomberg, hiszen a tervek egyelőre nem publikusak.

A Facebook szinte teljes bevételét online hirdetésekből szerezte eddig, de rövidtávú céljai között most már egy nagyobb szelet kihasítása is szerepel a virtuális javak piacának tortájából.

Ez a piac csak az Egyesült Államokban várhatóan megnégyszereződik 2012-re, így eléri a 3,6 milliárdot - véli a ThinkEquity elemzője. Jelenleg ezeket a bevételeket a fejlesztők kaszírozzák be, többek között a FarmVille alkotója, a Zynga és a Playfish játékok fejlesztője, az Electronic Arts.

A Facebook engedélyezi külső fejlesztőknek, hogy játékokat tegyenek elérhetővé oldalukon a több, mint 400 millió felhasználó számára. Ezek a játékok általában ingyenesek, de a gyorsabb előrejutás érdekében lehetőség van különböző tárgyak vásárlására, például 3,33 dollárért lehet traktort venni a FarmVille-ben, 5,95 dollárért helikoptert a Mafia Warsban, vagy 4,89 dollárért haleledelt a Happy Aquariumban. Jelenleg ezek a legnépszerűbb alkalmazások a közösségi site-on.

Napjainkban a felhasználók már Facebook-krediteket is vásárolhatnak, amelyeket az oldalon található különböző alkalmazásokban költhetnek el. A várhatóan 3,6 milliárdosra hízó online piac legnagyobb szeletét a közösségi oldalak birtokolják majd (2,2 milliárd dollár lehet a nyereség) és a Facebook - a maga 80 százalékos részesedésével - 530 millió dollár pluszbevételre tehet majd szert - véli Atul Bagga a ThinkEquity elemzője.