Nem akar az amerikai Chrysler Group LLC túlnyomó többségének tulajdonosává válni az olasz FIAT S.p.A., ezért nem tárgyal az UAW szakszervezet nyugdíjasai egészségügyi alapjának kezében lévő 41,5 százalékos tulajdonrész megszerzéséről - jelentette ki Sergio Marchionne a két autógyártó vezérigazgatója. A tőkeemelés legjobb módja a Chrysler tőzsdére vitele (IPO) lehet - tette hozzá -, a legfontosabb szempont, hogy a FIAT nem kockáztathatja adósságai leminősítését. Az olasz vállalat eredendően 20 százalékos részesedést szerzett amerikai versenytársában annak 2009-es csődje idején, azért az ígéretért cserébe, hogy gazdaságos autók gyártására alkalmas technológiához juttatja a Chryslert. A két vállalat kapcsolatainak szorosabbra fűzésével párhozamosan ezt további pakkok követték, majd a hónap elején az amerikai kormány megmaradt hatszázalékos részesedésének felvásárlásával a FIAT a Chrysler 52 százalékos tulajdonosa lett.

Ez további öt százalékkal bővítheti, ha ősszel bemutatja az amerikai vállalatnak kifejlesztett energiatakarékos autót. Emellett előrehaladott tárgyalásokat folytatnak a kanadai kormány 1,5 százalékos Chrysler-részesedésének megvásárlásáról. Marchionne azt várja, hogy az amerikai vállalat idén kétmillió autót értékesít, ami majdnem egyharmadával több a tavalyinál, és 200-500 millió dolláros profitot ér el. A Chrysler az első negyedévet 116 milliós nettó nyereséggel és eladásai 18 százalékos bővítésével zárta.

A vezérigazgató kijelentette azt is, hogy pillanatnyilag nem tervezik a cégcsoport koronaékszere, legnyereségesebb egysége, a Ferrari sportautógyártó tőzsdére vitelét, de a jövőben nem zárható ki ez a lehetőség. Cáfolta a német sajtóban megjelent találgatásokat, amelyek szerint érdeklődnének az Opel iránt, amelyet tulajdonosa, a General Motors állítólag el akar adni, mivel továbbra is veszteséges. Amikor 2009-ben eladósorban volt a német autógyártó, a FIAT bejelentkezett a cégre. Az Opel munkavállalóinak képviselői nem lelkesedtek az olaszok tulajdonszerzéséért.