A Louis Vuitton, a Chanel, a Hermes és a Gucci képviseli a luxusmárkákat a világ száz legértékesebb brandje között - írja a Világgazdaság.

Nagy meglepetés ebben nincs: a világ dollármilliomosainak összesített vagyona tavaly 8,6 százalékkal 74 ezer milliárd dollárra nőtt, és számukra a gazdasági válság sem húsba vágó, mint a szegényebb néprétegeknek.

A most, a londoni Kantar piackutató cég éves jelentése szerint az öt legértékesebb brand az Amazon, az Apple, a Microsoft, a Google és a Visa. De nélkülük is mintegy 6 százalékkal nőtt annak a száz cégnek az értéke, amelyek idén felkerültek a listára. Hiába a járvány, már 5 ezermilliárd dollárt (1 562 400 milliárd forintot).

Igazán érdekesek, de a top százban még nincsen benne a Rolex, a Cartier, a Dior, az Yves Saint Laurent, a Burberry és a Prada. Kiegészülve a négy listás szereplővel, a tíz luxusmárka összesen 177 milliárd dollárt (55 310 milliárd forintot) ér. A luxuskategória azért tudott értékben növekedni, mert a luxusmárkák erős márkaértéket képviselnek, és ez ellenállóvá teszik őket a negatív hatásokkal szemben.