A nyári abroncsok forgalma 7 százalékkal, a téli abroncsoké 30 százalékkal, míg a négyévszakos abroncsok forgalma 72 százalékkal nőtt.

Bár a járvány miatt csökkent a mobilitás mértéke, az azonban jól látszik, hogy a közlekedők tartósan nem spórolnak a biztonságon - közölte Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft. délkelet-európai régióért felelős értékesítési igazgatója.

A nyári abroncsok esetében a személyabroncsok forgalma 6 százalékkal növekedett, a kistehergépjármű-abroncsok forgalma stagnált, míg a SUV abroncsok értékesítése 9 százalékkal növekedett.

Tokaji Vilmos arra hívta fel a figyelmet, hogy továbbra is jellemző a négyévszakos abroncsok vásárlásásának trendszerű növekedése, a mintegy 72 százalékos bővülésből a személyabroncs kategória 84 százalékkal, a SUV abroncsok értékesítése 96 százalékkal vette ki a részét.

A 2021-ben fennállásának 150 éves évfordulóját ünneplő Continental cégcsoport együttes forgalma 2020-ban elérte a 37,7 milliárd eurót, és mintegy 233 ezer alkalmazottat foglalkoztat 58 országban. A gumiabroncs divízió 2020-ban a világ 24 helyszínén jelen lévő termelő, fejlesztő és kereskedelmi egységei közreműködésével, több mint 56 000 munkatárs részvételével mintegy 10,2 milliárd eurós forgalmat ért el.

Magyarországon a Continental a cégcsoport mind az öt üzleti területével jelen van. Az Önvezető Mobilitás és Biztonság (AMS), a Járműhálózat és Információ (VNI), a gumiabroncs, az ipari megoldásokat szállító ContiTech, valamint az elektromobilitást és meghajtási technológiát szállító Vitesco Technologies hazai vállalatai fejlesztési, gyártási és kereskedelmi tevékenységet folytatnak Budapesten, Debrecenben Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán, valamint Budaörsön - írta az MTI.