A Nissan Motor Co., Japán harmadik legnagyobb autógyártója nettó nyeresége 43 százalékkal, 52,8 milliárd jenre (492 millió dollár) csökkent a cég üzleti évének június 30-án végződött első negyedében. Az árbevétel 4,1 százalékkal, 2,35 ezer milliárd jenre zsugorodott. A vállalat az erős jentől és a visszaeső amerikai piactól szenved, utóbbin versenytársaihoz hasonlóan csökkenti a hobbi-terepjárók gyártását, mert két hónapja senki sem váráról ebből a benzinzabáló autófajtából. A Nissan visszavette éves profit-előrejelzését is: immáron azt várja, hogy 30 százalékkal, 340 milliárd jenre csökken a nyereség 2009 március végéig. Darabszámra egyébként csak az USA-ban csökkent a cég értékesítése a lezárult negyedévben, 1,5 százalékkal, 253 ezerre, míg világszinten 6,9 százalékkal, 936 ezerre nőtt. Kínában új típusokat vezetett be a piacra a vállalat és a Dongfeng Motor Co., a Nissan ottani vállalkozása 68 százalékkal, több mint 1 millió darabra akarja emelni termelését. Oroszországban új üzemet nyit a Nissan, ahol a helyi útviszonyokhoz illő SUV-okat fog gyártani. Szakértők az emelkedő nyersanyag- és energiaköltségek, illetve a gyengülő kereslet miatt tartós visszaesésre számítanak az autópiacon. Egyes előrejelzések szerint a japán autógyártók 2011 márciusában végződő üzleti éve előtt nem lesz fellendülés.