Elérkezett a "kreativitás alapú gazdaság" kora, melyben a marketing és a kommunikáció létfontosságú szerepet játszik - derült ki a Weber Shandwick és a KRC Research legújabb kutatásából. A marketing és a kommunikáció kulcsfontosságú a vállalati növekedés szempontjából - erősítette meg a Weber Shandwick kutatása. A megkérdezett vállalati vezetők 86 százaléka arról számolt be, hogy a marketing és a kommunikáció az elmúlt két év során a siker egyre fontosabb elemévé vált. "A kreativitás alapú gazdaság rákényszeríti a vállalatokat, hogy újragondolják a vállalati stratégia alapvető elemeit. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy ez a gondolkodás jelentősen átalakítja a vállalatok működését a termékfejlesztéstől kezdve a fogyasztói visszajelzések kezelésén át a marketing-kommunikációig. Úgy tűnik, hogy a kreativitás alapú gazdaság alapvetően megváltoztatja az üzlet természetét" - mondta Billee Howard, a Weber Shandwick ügyvezető alelnöke, a Nemzetközi Stratégiai Média Csoport vezetője. A megkérdezett vállalati felsővezetők többsége egyetértett abban, hogy a kreativitás alapú gazdaság nem ideiglenes, múló jelenség. Közel kétharmaduk (64 százalék) szerint a kreativitáson és innováción alapuló gazdaság állandósult, és csupán kevesebb mint egynegyedük (24 százalék) gondolta átmenetinek. Tízből minden hetedik vállalati vezető (68 százalék) arról számolt be, hogy az ötletek és az innováció fontosabbá válásával kiterjesztették vállalatuk kommunikációs stratégiáját, minden nyolcadik vállalatvezető (84 százalék) pedig elismerte, hogy cégük a következő öt évben valószínűleg átalakítja a hirdetési, marketing és kommunikációs gyakorlatát annak érdekében, hogy megfeleljen a kreativitás alapú gazdaság által támasztott követelményeknek.