Bár a védelmi költségvetések is megérezték világszerte a gazdasági válságot, a katonai teherautók piaca viharállónak bizonyult. Az utóbbi időben extra hajtóerőt jelent az afganisztáni körülményeknek megfelelő, kitűnő terepjáró képességű és az aknáktól fokozottan védett járművek iránti igény. És miközben a krízistől pánikba esett magánmegrendelők jószerével az utolsó percekben mondták vissza rendeléseiket, a gyakran tíz évre szóló katonai szállítási szerződések segítettek üzemben tartani a gyárak futószalagjait. A müncheni MAN gyár teherautó-megrendeléseinek 5-10 százalékát adja a hadsereg. Jelenlegi legnagyobb megrendelése 7300 teherautóra szól, amelyeket a brit hadseregnek szállít, 1,6 milliárd euró értékben. A szállítást 2007-ben kezdték meg és 2013-ban fejezik be. Az Egyesült Államokban a Navistar Defense teherautógyár négymilliárd dollár értékű katonai megrendelést teljesített tavaly, és idén legalább kétmilliárdra számít. Az ugyancsak amerikai Oskosh is virágzik, miután augusztusban elnyert egy öt évre szóló szerződést 2568 teherautó szállítására, és egy másikat 3944 MRAP (minden terepen használható, robbanás- és golyóálló gépkocsi) gyártására - a két szerződés együttes értéke 2,1 milliárd dollár. A hadseregek is megérzik azonban a gazdaság szorítását, ezért szeretnének minél jobb üzleteket kötni, amit elősegít, hogy a katonai teherautók gyakran csak néhány alkatrészben - vagy csak a zöld festékben - különböznek a polgári megrendelőknek gyártott termékektől, ez pedig komoly megtakarítást jelent. Így egyre gyakrabban kétfelé osztják megrendelésüket - a civilhez közel álló típusokat vesznek hazai használatra, ahol jók az utak és nem fenyegetnek támadások, és megerősített, páncélozott fajtákat a frontra. Mivel például Afganisztánban a lázadók legszívesebben a konvojok leggyengébb pontjait, a védtelen teherautókat támadják meg, a MAN megerősítésük érdekében együttműködést kezdeményezett a Rheinmetallal és a Krauss-Maffei Wegmann-nal.
QP | Quality Placement