Szigorú feltételeket támasztanak a forgalmazókkal szemben, amelyeknek egyebek mellett marketing- és szállítási feladataik is lesznek. Az AvtoVAZ elszántan fel akar lépni autóinak más országokba irányuló "szürke importja" ellen - írta az Izvesztyija.

Bo Andersson elmondta, a Lada európai forgalmazásának jelenleg az a fő akadálya, hogy még nem találták meg a megfelelő partnereket. Az új magyar és a cseh importőrökkel már aláírták a szerződést. Világszerte bővíteni akarják a forgalmazói hálózatot, "legyen inkább kisebb, de szervezettebb".

A Ladákat az európai piaci terjesztés érdekében módosították, egyebek között javítottak biztonsági szintjükön, különös tekintettel a gyalogosok védelmére. Ugyancsak takarékosabbak lettek az Euro 6-os motorral felszerelt kocsik. Az AvtoVAZ Németországba, Nagy-Britanniába és Olaszországba is az első között akar exportálni, de az ottani forgalmazókat még nem találták meg.

Az AvtoVAZ 2014-ben mindössze 1500 autót értékesített külföldön. A cég szeptemberben kezdi meg egy vadonatúj modell, a Lada Vesta gyártását, amelyből a szedánon kívül ferde hátú (hatchback) és hobbi terepjáró (crossover) modellek is legurulnak majd a gyártósorról.