Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Mitsubishi Heavy, Ázsia legnagyobb légiipari cége felkérte a Toyota Motor Corp.-ot, hogy szálljon be tulajdonosként abba a társaságba, amelyet a cég regionális utasszállító (MRJ) repülőgépének gyártására hoznak létre várhatóan áprilisban. Bár az autógyártó még nem döntötte el, hogy mit lép, jó esélye van annak, hogy 10 milliárd jenes részesedést szerez a 150 milliárdos (1,5 milliárd dolláros) projektben. A 70-100 személyes, rövid távokon használatos gépek piacának két fő szereplője a kanadai Bombardier és a brazil Embraer, de mivel várhatóan a közeljövőben igen nagy kereslet lesz ekkora légi járművekre, az oroszországi Szuhoj is kifejlesztette a maga termékét és a Mitsubishi Heavy is be akar szállni a versenybe. Számítások szerint 100 MRJ eladásával érnék el a nullszaldót. A repülőgép egyben feltámasztaná a japán repülőgépgyártást, amelynek utolsó terméke, a propelleres YS-11 utolsó darabja 1973-ban készült el. A Mitsubishi Heavy gyártja a Boeing 787 Dreamlinerének szénszálas anyagból készülő szárnyát, a cég felhasználná ezt a technológiát az MRJ-nél is. A könnyű kompozit anyagok alkalmazása radikálisan csökkenti a repülőgépek súlyát, s ezzel fogyasztását. A Mitsubishi Heavy a Toyota mellett a Parker Aerospace, a Hamilton Sundstrand Corp., a Rockwell Collins Inc., a Nabtesco Corp. és Sumitomo Precision Products Co. társaságokat akarja bevonni az MRJ-projektbe.