Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója szerint a légi közlekedés jelentős akadályokkal nézhet szembe, ha nem sikerül a megfelelő ütemben dekarbonizálni. A CNBC-nek adott interjújában arról beszélt, hogy a légi közlekedés ökológiai lábnyoma jelentős, a Természetvédelmi Világalap szerint "a globális klímaváltozást kiváltó üvegházhatású gázok kibocsátásának egyik leggyorsabban növekvő forrása".

Faury számos területet ismertetett, amelyekre az Airbus összpontosít. Ezek közé tartozik annak biztosítása, hogy a repülőgépek kevesebb üzemanyagot égessenek el és kevesebb szén-dioxidot bocsássanak ki. Emellett a cég által szállított repülőgépekbe most már 50 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyagot tankolnak, ehhez pedig megfelelő kapacitással rendelkeztek.

"Azt kell látnunk, hogy a SAF-iparág előrehalad, fejlődik, növekszik, hogy kiszolgálja a légitársaságokat, és képes legyen használni ezt az 50 százalékos megújulóüzemanyagos-kapacitást" - mondta, utalva a fenntartható repülőgép-üzemanyagiparra. Szerinte az Airbusa az évtized végére eljut a 100 százalékig.

"A következő a közép- és hosszú távú tervünk, hogy piacra hozzuk a hidrogénrepülőgépet, mert ez valóban a végső megoldás" - mondta, megjegyezve, hogy ehhez sok mérnöki, kutatási és tőkekötelezettségre lesz szükség.

Az Airbus 2020 szeptemberében három "hibrid-hidrogén" koncepciójú repülőgép részleteit tette közzé, mondván, hogy ezek 2035-re állhatnak szolgálatba. Ugyanebben a hónapban egy hidrogén üzemanyagcellás, utasok szállítására alkalmas repülőgép teljesítette szűzrepülését.