Az észak- és dél-amerikai Blackberry használók széleskörű szolgáltatás-kimaradással szembesültek kedden. Az Egyesült Államokban az AT&T, a Verizon Communications, a Sprint Nextel és a T-Mobile vezeték nélküli hálózatait érintette a leállás. Utoljára december 17-én, kevesebb mint egy héttel korábban történt hasonló. Mindkét alkalommal leállt, illetve akadozott a Blackberryt gyártó kanadai Research in Motion emailküldő szolgáltatása, vagyis a Blackberry-tulajdonosok nem tudtak emaileket fogadni.

A Blackberry szolgáltatásának lényege az úgynevezett push technológiából áll. Ennek a lényege, hogy a pull technológiával ellentétben nem a felhasználónak kell lehívnia az adatokat, hanem a szolgáltatóközpont automatikusan, tömörítve küldi őket. Így amikor a készülék hozzáfér a vezeték nélküli hálózathoz, automatikusan frissülnek az emailek és a naptár. A Blackberry push szolgáltatásával egy hónap alatt 100 email bejegyzés és 500 email letöltése 1 megabájtnál nemigen jár több adatforgalommal.

Európából és Ázsia egyes részeiből is érkeztek bejelentések, amelyek szerint szerda reggel körülbelül három órán keresztül nem működött az emailküldő szolgáltatás.

A december 17-i és 22-i leállások miatt a felhasználók és a szakértők egyaránt aggodalmukat fejezték ki a Blackberry szolgáltatása kapcsán. A decemberi fennakadások előtt 2007 áprilisában és 2008 februárjában is történt már hasonló, ekkor a Research in Motion ígéretet tett arra, hogy javít a szolgáltatás megbízhatóságán.

Eközben a Nielsen Co. keddi jelentése szerint a Blackberry 6,3 százalékkal második a 2009-es amerikai mobiltelefon-értékesítéseket illetően. A piacvezető az LG 6,4 százalékkal, harmadik az Apple 4 százalékkal. A modellenkénti versenyt ugyanakkor az Apple vezeti, amelyből az iPhone 3G-t és 3GS-t egy modellnek tekintette a Nielsen Co. Második a Blackberry 8300-as sorozata, 3,7 százalékkal.