A japán autógyártó 2021 végén jelentette be, hogy az észak-karolinai Greensboro mellett (Liberty) építi fel első akkumulátorgyártó üzemét az Egyesült Államokban. 2022 nyarán az eredetileg 1,29 milliárd dolláros beruházási értéket háromszorosára, 3,8 milliárd dollárra emelték és a mostani közlés szerint ezt további 2,1 milliárd dollárral megtoldják.

A termelőüzem hat gyártósorából négyen hibrid járművekhez, kettőn pedig tisztán elektromos járművekhez készülnek majd lítium-ionos akkumulátortok 2025-től. A gyár mintegy 2100 embernek ad majd munkát.

A társaság közlése szerint az infrastrukturális beruházással a zéró-emissziós járművek iránt növekvő vásárlói igényt igyekeznek kielégíteni.

Az Észak-Karolinában gyártott akkumulátorok a japán márka első teljesen saját tulajdonú amerikai gyáregységében, a Kentucky állambeli Georgetownban található komplexumában kerülnek beépítésre. A 9500 dolgozót foglalkoztató, 1300 hektáron elterülő gyárban készülhet a Toyota első amerikai gyártóegységében készült, tisztán elektromos hajtásláncú, három üléssoros sportterepjárója. A szerdai sajtótájékoztatón részleteket az új modellről nem árultak el.

 

A 2023-ban értékesített autók közel ötöde elektromos lesz

Az elektromos autók globális eladásai újabb rekordot érnek el az idén, részarányban pedig megközelítik az összes autóértékesítés ötödét az IEA nemzetközi energiaügynökség "Global Electric Vehicle Outlook" kiadványa szerint. Bővebben>>>

A Toyota azzal számol, hogy az amerikai piacon a következő hét évben összesen 1,5-1,8 millió, hibrid, elektromos, és hidrogén meghajtású járművet értékesít, míg globálisan évente 2 millió zéró emissziós, hidrogén- és elektromos autó eladását tervezik.