Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az Egyesült Királyságban az élelmiszer-infláció jelenleg 13,9 százalékos, ami rekordmagas érték azóta, hogy a Kantar a 2008-as pénzügyi összeomlás idején elkezdte az árak ilyen módon történő nyomon követését. A Kantar szerint az október 2-ig tartó 12 hétben 4,8 százalékkal nőtt a lakossági élelmiszer-értékesítés, miközben az élelmiszerár-infláció újabb csúcsot ért el.

A Kantar szerint a vásárlók folyamatosan keresik a módját, hogy olcsóbban jussanak a kívánt termékekhez, így például egyre többen fordulnak a "wonky vega" termékekhez, mert a szépséghibás - "vizuálisan tökéletlen" -, de ugyanolyan finom és egészséges zöldségeket-gyümölcsöket olcsóbban kínálják a fogyasztóknak, ezzel is csökkentve az élelmiszer-hulladék mennyiségét.

A vásárlók ezért vagy e mellett egyre többet vásárolnak az Aldi és a Lidl diszkontoknál, mivel a vásárlók a megélhetési válság idején

a megélhetési költségek miatti spórolás érdekében keresik a "wonky vegát".

A Lidl már ötödik hónapja a leggyorsabban növekvő élelmiszerüzlet volt ebben az időszakban, 20,9 százalékkal növelve forgalmát az időszak alatt. A német diszkontlánc minimálisan megelőzte a rivális Aldit, amelynek eladásai 20,7 százalékkal nőttek. Piaci részesedése 7,1 százalékra nőtt a tavalyi 6,-ról, míg az Aldié 8-ról 9,3 százalékra.

Sok vásárló a Tesco Perfectly Imperfect (Tökéletesen tökéletlen) termékcsaládjából vásárol. A Morrisons Naturally Wonky's termékcsaládjával együtt ebben a hónapban együttesen 38 százalékkal nőttek az eladások.

Eközben a szupermarketek saját márkás termékcsaládjainak eladásai is tovább nőnek, mivel a fogyasztók eltávolodnak a márkás termékektől. A saját márkás termékek eladásai ebben a hónapban 8,1 százalékkal nőttek, míg a márkás termékeké 0,7 százalékkal csökkent.