Visszakozó influenszer, kiborult vásárlók - röviden ez a mérlege a brit Aldi legutóbbi kampányának, amelyről brit lapok mellett a 24.hu is beszámolt.

A brit Aldi marketingesei a karácsonyi kiköltekezésre utalva január 24-ét kinevezték az év legszegényebb napjának és meghirdették a "Legszegényebb Hét Kihívást". A kampányhoz leigazoltak egy divatinfluenszert: Natalie Lee-nek az volt a feladata, hogy nagyon kevés pénzből, 25 fontból - nagyjából 10 ezer forintból - lássa el a családját egy héten keresztül.

QP | Quality Placement

Az aldisok azt szerették volna bemutatni, hogy a boltlánc kedvező árai miatt ennyiből is meg lehet etetni egy családot. A vásárlók azonban nem kértek ebből. Egy blogger kattintásvadászatra kitalált kamuszegénységnek minősítette azt, hogy a cég bevonta a kampányba Natalie Lee-t.

A brit Aldi a Buzzfeed online újság megkeresésére közölte, pusztán takarékos megoldásokat javasoltak a kampány keretében a vásárlóknak. Az influenszer viszont megbánta, hogy beszállt a dologba. Natalie Lee a kommentelőkkel közölte, úgy érzi, tapintatlan lépés volt a részéről.