Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az Aldi az elmúlt három hónapban 170 millió fontot vett el a nagy szupermarketek, köztük a Tesco, a Sainsbury's, az Asda és a Morrisons eladásaiból, miközben tovább növeli piaci részesedését az Egyesült Királyságban - írja a Grocery Gazette.

A svájci Credit Suisse befektetési bank legfrissebb adatai szerint, amelyeket a Kantar kutatócéggel közösen állítottak össze, a nagy szupermarketek "zárkóznak" az Aldihoz, amelyhez a vásárlók az alacsony árak miatt özönlenek.

A The Grocerhez kiszivárgott adatok szerint a 170 millió fontos veszteség több mint egyharmadát a Tesco szenvedte el. A szupermarketóriás azonban igyekezett versenyképes maradni az Aldi Price Match kampányával – ennek keretében 100, akár márkás termék árát is jelentősen csökkentik -, amely az elemzők szerint a bevételek visszaesése ellenére jól teljesít a többi versenytársával szemben.

Miközben a szupermarketek az emelkedő költségekkel és az inflációval küzdenek, mivel a megélhetési válság továbbra is érezteti hatását, az Aldi a múlt hónapban megelőzte a Morrisons-t és Nagy-Britannia negyedik legnagyobb kiskereskedőjévé vált.

A kutatás szerint a hasonlóan alacsony árakat és árengedményeket kínáló német riválisa, a Lidl ugyancsak erősíti pozícióit a fogyasztók kisebb költekezése nyomán.

"A diszkontok valószínűleg erős növekedési időszakon mennek keresztül a fenyegető fogyasztói megszorítások közepette" - mondta James Anstead, a Barclays elemzője egy jelentésében. Hozzátette, hogy az élelmiszeripari ágazatban a költségnyomás "hosszabb ideig magasabb maradhat", és ez idén és jövőre is nyomást gyakorolhat a nyereségre.