Európa legnagyobb autógyártójának nettó nyeresége ugyan 83 százalékkal, 283 millió euróra csökkent a második negyedévben a tavalyihoz képest, ám pozitív maradt, ami komoly eredmény a legtöbb versenytárs súlyos veszteségeivel összehasonlítva. Az árbevétel 7,7, százalékkal, 27,2 milliárd euróra esett. A VW azért teljesít jobban a két másik német autógyártónál, a BMW-nél és a Daimlernél, mert gazdaságosabb, olcsóbb autókat kínál, amelyek kelendőek a roncsprémium-programokban. Júniusban például a VW 6,5 százalékkal, közel 610 ezerre növelte értékesítését 2008 júniusához képest, miközben a BMW 13, a Daimler Mercedes-Benz divíziója pedig 5 százalékos visszaesést szenvedett el. Az első félévben Németországban a kormány autóvásárlási kedvezményének köszönhetően 18 százalékkal adott el több autót a cég, mint az elmúlt év első felében. A hozzá hasonló cégekkel, például a PSA Peugeot-Citroënnel, Európa második legnagyobb autógyártójával szemben az az előnye a Volkswagennek, hogy erőteljesebben van jelen az öreg kontinensen kívüli piacokon. A vállalat kínai és brazíliai eladásainak bővülése ellensúlyozta a Spanyolországban és Nagy-Britanniában bekövetkezett csökkenést, a VW megúszta az első félévet 5 százalékos zsugorodással, miközben az ágazat egésze világszinten átlagosan 18 százalékos visszaesést szenvedett el. A Volkswagen arra számít, hogy a tavalyi 6,23 milliónál tíz százalékkal kevesebb autót ad el 2009-ben, de ez csak a fele lesz az autóipar egészét sújtó hanyatlásnak. Jövőre komoly kihívást jelenthet, hogy kifut a kormány autóvásárlás-támogató programja. A vállalat becslése szerint a német piacon az idei 3,7 millió után csak 2,6 millió új autó talál majd gazdára.