A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Wal-Mart Stores negyedik negyedéves eladásai a várakozások alatt maradtak, miután csökkentették az élelmiszerek és a műszaki termékek árait - tudatta a Bloomberg. A bevétel azokban az amerikai áruházakban, amelyek legalább egy éve nyíltak, 1,6 százalékkal csökkent a január 31-ével végződő negyedévben. A Wal-Mart azt tervezte, hogy csak 1 százalékkal fognak mérséklődni. A kiskereskedelmi cég csökkentette a laptopok árait, emellett olcsóbban árusította az olyan ünnepi ételeket, mint a pulyka, mivel az elbocsátások aláásták a fogyasztói keresletet. A cég nettó nyeresége 22 százalékkal 4,63 milliárd dollárra nőtt, azaz részvényenkénti 1,21 dollárra, az egy évvel ezelőtti 3,79 milliárd dollárról, azaz 96 centről. Leszámítva az adójóváírást és az átszervezési költséget, a profit 1,17 dollár részvényenként. Az amerikai eladásokat tekintve még kihívások elé kell néznie a vállalatnak az első negyedévben - közölte Mike Duke vezérigazgató.