A HD közleménye szerint a motorkerékpárjaira kivetett importvám a termékektől függően 6 és 31 százalékkal emelkedett, és átlagosan mintegy 2,2 ezer dollárral emelte meg termékei európai árát.

A HD közel 40 ezer motorkerékpárt értékesített 2017-ben az Európai Unióban, az Egyesült Államok után a legnagyobb piacán. Az Egyesült Államokban tavaly 148 ezer motorkerékpárt értékesítettek. Az európai eladások 16,4 százalékát teszik ki a cég globális forgalmának.

QP | Quality Placement

"A nemzetközi gyártás részarányának a növelése az adóterhek könnyítése érdekében nem a legfőbb célunk, de az egyetlen fenntartható módja annak, hogy elérhetővé tegyük motorkerékpárjainkat az európai vásárlóknak és kifizetődő üzletet bonyolítsunk a térségben" - írják. A HD a forgalomra gyakorolt azonnali hátrányos hatás elkerülése érdekében nem fogja megemelni európai árait, hanem a gyártás külföldre helyezéséig "lenyeli" a keletkező többletköltségeket.

A HD az év hátra lévő részében 30-45 millió dollár többletköltségre számít az importvámok megemelése miatt, a külföldi gyártás megkezdésének az időigényét pedig 18 hónapra becsüli.

A kép forrása: HD.