A napokban a Guardian, majd a Cleantechnica is fontos hírként számolt be arról, hogy a londoni központú Arrival 85 millió fontos (átszámolva mintegy 33750 millió forintos) készpénzes beruházási összeget kapott a dél-koreai autóóriásoktól.

A Kia és a Hyundai ugyanis az elektromos furgongyártásban is lát fantáziát - mivel a várakozások szerint az Arrival (magyarul: Érkezés) ugyanis jó eséllyel különleges járműként kerülhet majd a piacra.

QP | Quality Placement

A gyártó, melynek jelenleg egy gyára van Oxford és Coventry között (Banbury-ben), a kisteherautóját "második generációs elektromos járműnek" nevezi, a dél-koreai készpénzes injekciót pedig a tömegtermelés felé vezető útn a fejlesztés következő szakaszának finanszírozására fordítja. A dél-koreai autógyártók az Arrivaltól is definiálták a támogatásért az elvárásukat: egy új, kibocsátásmentes haszongépjármű kifejlesztését várják az Arrivaltól.




Ez a beruházás a Hyundai és a Kia által folytatott nyílt innovációs stratégia része. Felgyorsítjuk a beruházásokat és az együttműködést olyan fejlett technológiájú vállalatokkal, mint például az Arrival, hogy reagáljunk a gyorsan változó környezetbarát járműpiacra - mondta Youngcho Chi, a Hyundai innovációs vezetője.

A londoni központú társaságot az orosz vállalkozó, Denis Sverdlov alapította meg öt éve - azt követően, hogy 2013-ban eladta a Yota - orosz okostelefont gyártó telekommunikációs cégét. Sverdlov úgy gondolja, hogy ha sikerül a benzines és diesel motoros "klasszikus" furgonokkal azonos árú elektromos kisteherautót építeniük, annak népszerűségét és globális elterjedését azzal is gerjeszteni tudják majd, hogy az Arrival mikrogyárakat alakít majd ki a nagy piacok környékén (Los Angeles, New York stb.); ott, ahol évente néhány ezer kisteherautót forgalomba tudnának engedni.

A furgon ideális lehet városi áruszállításra, csomagszállító cégek (Royal Mail, DHL stb.) szolgátatására - és a társaságot hozzásegítheti ahhoz, hogy majd belépjen a személygépkocsik piacára.